Frakt og Levering

Levering

Frakt & Levering

Leveringstiden er normalt 2-4 arbeidsdager, regnet fra dagen etter du legger inn din bestilling, avhengig av om produktene finnes på Martinsenbaby sitt lager eller om de bestilles på anmodning direkte fra leverandørens lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet som leverer din ordre innenfor gitt tid. Martinsenbaby kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Siden vi har flere lager kan det hende at ordren din blir sendt som flere leveranser. Deler av ordren din kan altså sendes fra ett lager, og de resterende delene fra et annet. Om ordren din sendes fra forskjellige lager, forsøker vi å sørge for at alle varer leveres omtrent samtidig. Når vi har sendt ordren din får du en leveringsbekreftelse med kollinummer til din e-postadresse. Om pakken din sendes som flere leveranser får du også flere leveringsbekreftelser. Kollinummeret kan du bruke til å spore leveransen din hos Postnord.

Leveringstid

Vår leveringstid er normal 2-4 arbeidsdager fra du har lagt inn din bestilling.

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer med Postnord.

Postpakke
Levering til hentested – (99 kr)
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste pakke utleveringssted, f.eks. en lokal mat forretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 14 dager sendes den i retur.

Martinsenbaby tilbyr fri frakt når kunden har bestilt varer for kr 1.000,- eller mer. 

Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet bør dette meldes fra om så fort som mulig til Martinsenbaby kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig er det enklest om du sier ifra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker kostnadsfritt.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.

Leveringsforsinkelse

Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse mot utlovet leveringstidspunkt. Dersom vi får vite om leveranse forsinkelse av din ordre vil vi kontakte deg snarest via e-post eller telefon.